събота, 12 април 2014 г.

Мързелива палачинка на фурна


На всичкото отгоре е и с вода, защото се оказа, че млякото е свършило. Но яйцата бяха разбъркани с брашното, тавата се загряваше във фурната и  не ми се чакаше за мляко... Така реших да пробвам с вода, както често правя и нормалните палачинки. Получи се, изяде се за секунди, нямам оплаквания. 

Продукти:

2 яйца
1 ч.ч. брашно
200 мл студена вода (по рецепта беше 300 мл прясно мляко)
1 ч.л. захар
1 щипка сол
1 равна кафена лъжичка сода
ванилия

Правоъгълна тава, в която ще се пече палачинката се намазва добре с олио и се слага да се загрее в гореща фурна (200*). Яйцата се разбиват с тел и към тях се прибавя брашното, солта и захарта. Бърка се до получаване на хомогенна гъста каша. Добавя се водата/млякото, като се налива по малко и се бърка много добре докато се поеме напълно от сместа. Слагат се содата и ванилията, отново се разбърква. Горещата тава (при мен с размери 34/22 см) се вади от фурната и в нея се изсипва така подготвената смес. Връща се във фурната, температурата се намалява на 170* и палачинката се пече до готовност. 
У нас я харесват с течен шоколад, вие можете да я консумирате с пълнеж по желание. 
Това е, много лесно и много бързо.

7 коментара:

  1. Иле, чудничка е! Не ме мързи да правя и от нормалните палачинки, ама невинаги успявам да ги докарам... Така че приветствам сегашното ти предложение! :)
    Светли праници! :)

    ОтговорИзтриване
  2. И аз се каня отдавна на тази мързеливата, ама да видим кой ден тотално ще ме домързи и ще я направя. Иначе за утре пак нормални съм ги решила.
    Ще резнеш ли парченце :)

    ОтговорИзтриване
  3. Резвам, как иначе? :)
    Гери, значи не си направила достатъчно, за да стигнеш до твоя си вариант. Опитай и тази, хубава е :)
    Но се изяжда за секунди.

    ОтговорИзтриване
  4. Изглежда апетитно! А с вентилатор ли се пече или без?

    ОтговорИзтриване
  5. Аз пека без вентилатор. :)

    ОтговорИзтриване
  6. Може ли содата да се замени с бакпулвер и колко като количество?

    ОтговорИзтриване
  7. Не виждам причина да не може, щом е необходимо да се замени. За тази смес мисля, че 1 равна чаена лъжичка ще бъде достатъчно.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...