събота, 4 август 2012 г.

Сеченица

Това е другата рецепта, с която гостувах на Пепи в  Храна за  нейните канибали.


Видях тази рецепта на няколко места в нета и ужасно много ме привлече. Предполагам, че част от вас знаят за моята страст към тестото. Е, така се получи и сега. Щом я съзрях, веднага реших, че ще я направя. Малко ми се промениха плановете за гостуването на Пепи, но мисля, че тя ще го преживее :) Ще уточня, че не знам дали правилно съм си превела рецептата от сръбски и вероятно малко съм я променила. Но за мен важното е, че се получи много вкусно и успешно. Първоначално изпаднах в паника, защото не обичам рецепти за тесто, в които не е посочено количеството вода. И не правя такива. Но идеята за тази толкова ме заплени, че реших да опитам. И така. Пиша рецептата така, както съм я направила аз.



 Продукти:
250 мл хладка вода
100 мл кисело мляко
4-5 ч.ч. брашно
½ кубче мая
3 ч.л. сол
60 г масло
8 с.л. заквасена сметана
около 350 г сирене


Млякото се смесва с водата и се разбърква хубаво. В брашното се натрошава маята (за първи път слагам прясна мая без да съм я разтворила във вода или мляко предварително) и се слага солта. Изсипва се водата с млякото и се меси средно твърдо тесто. Ама внимавайте да не го направите толкова твърдо, че да убиете някой... :D Тестото се разделя на 10 части, които се правят на топчета. Те се разточват с диаметър около една педя. Пет от така получените питки се мажат обилно с разтопено масло и се похлупват с останалите.
Тавата, в която ще се пече сеченицата се намазва с олио.  Пригответе си тава с диаметър от 25 до 28 см. Получените двойни питки се разточват на по-големи кори с размера на тавата, в която ще се пекат. Първата се слага  в тавата и се намазва с 2 с.л. заквасена сметана и се ръси обилно със сирене. Отгоре се слага следващата и отново се маже със сметана и ръси със сирене. И така до четвъртата кора. Последната се слага отгоре, реже се с остър нож на квадрати и се намазва с масло. Оставя се да втаса около 20-30 минути. Пече се в загрята на 170* фурна до златисто.
Рецептата видях от тук.

20 коментара:

  1. I ja ga pravim. Pozz:
    http://vojvodjanskakuhinja.blogspot.com/2012/02/secenica-sa-sirom.html

    ОтговорИзтриване
  2. Yes,first I saw the recipe at this place. Thank you!

    ОтговорИзтриване
  3. Илиана, пак успя да ме изненадаш. Странно звучи прясна мая да се слага в брашното, без да е разтворена, а и не втасва много. Но като гледам крайния резултат - супер е! :) Най ми допада, че става бързо и без капчица съмнение - вкусно.
    Определено ще се пробва!
    Поздрави!
    Миро

    ОтговорИзтриване
  4. Привет, Магьоснико!
    Радвам се, че минаваш наоколо :)

    ОтговорИзтриване
  5. А, купон надушвам тук, нещо съм закъсняла:)! Тази сеченица още със заглавието ме заинтригува, а вече и самата тя! Голяма вкусотия и съжалявам, че е толкова късно, за да я подхвана! Благодаря ти за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотно предложение, Илианка! И аз харесвам да правя разни тестени неща, а тази рецепта звучи много интересно. Изглежда просто върховно, много, много апетитно! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Великолепно е това нещо! И аз ще се пробвам, дано ми се получи толкова сполучливо като твоето!
    Благодаря за рецептата :)

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ви!
    Ще се получи, Инче, сигурна съм!
    После да се похвалиш:)

    ОтговорИзтриване
  9. Неприлично вкусно! Свърши за минути!
    Благодаря за рецептата,Илианче! :)))

    Поздрави.Ванчето.

    ОтговорИзтриване
  10. Невероятна! Видях я на друго място тая сеченица от теб и още тогава ме примами. Ще я опитам:)

    ОтговорИзтриване
  11. На мен не ми се получи. Тестото киселееше и седи малко клисаво. Имате ли идея защо стана така?

    ОтговорИзтриване
  12. Здравейте,
    нямам представа защо тестото се е получило кисело. Да не би млякото да е било вкиснато?
    Може би е трябвало да печете малко по-дълго, за да не се получава клисаво.
    Съжалявам, че се е получило така. Да не сте сложили повече сметана?

    ОтговорИзтриване
  13. Здравейте! Веднъж вече правих сеченицата по вашата рецепта и се получи много вкусна. Как ли ще се получи ако добавя и едно яйце в тестото?

    ОтговорИзтриване
  14. Здравей, Ивет!
    Пробвай, защо не? Мисля, че няма да се отрази отрицателно.
    После може да споделиш :)

    ОтговорИзтриване
  15. Здравейте! :)
    Благодаря за прекрасната рецепта. Приготвих я с малки изменения, сложих само 1 ч.л. сол и цяло пакетче мая. Резултатът беше страхотен, пухкав и вкусен. :)

    ОтговорИзтриване
  16. Много е сполучливо и вкусно

    ОтговорИзтриване
  17. Вече съм на години. Но като дете баба ми месеше домашен хляб в фурната на двора и винаги от тестото правеше тази баница, от втасалото тесто. Но разбира се Тогава нямаше тези екстри, а се правеше с олио и плънката яйца и сирене. И сега ми се пълни устата със слюнка като се сетя за нея. Но ми я припомнихте и ще опитам да я направя.

    ОтговорИзтриване
  18. Още като дете, баба ми правеше тази баница когато месеше домашен хляб с тестото за хляб и се печеше във фурната на двора Но беше плънката с яйца и сирене И олио. И до сега си спомням вкуса й. Ще опитам да я направя

    ОтговорИзтриване
  19. Става чудесна и много вкусна!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...