петък, 25 май 2012 г.

Гризини

Не хляб, а терапия...
Работата с тесто за мен наистина е терапия. Когато съм ядосана, нервна или тъжна, ръцете ми посягат към брашното.  Тестото мигновено ме успокоява и омагьосва.  Изгубвам се някъде в друг свят...
Днес се изгубих в света на гризините.
Беше интересно преживяване. Не очаквах, че ще е толкова връткаво. Опитах няколко начина за оформяне и все не оставах доволна. Накрая стигнах до вида, който ме удовлетворява.

Продукти:

400 мл вода на стайна температура
около 600-700 г брашно
7 г суха мая
1 1/2 с.л. сол
2 с.л. зехтин

В брашното се прави кладенче. Наоколо се изсипва маята и солта. В кладенчето се сипват зехтина и водата. Меси се меко тесто. Аз го оставих доста меко и леко лепкаво. Оставя се да втаса. Разделя се на 4 части. Всяка част се разточва на правоъгълник с размери около 30 на 20 см. С нож за пица или с остър нож се режат лентички по около 1 см широки. Така разрязаното тесто се намазва с олио и се поръсва със сусам и мак. Всяка лентичка се прегъва на две и се усуква като леко се изтегля. Готовите гризини се подреждат в тава, застлана с хартия за печене. Отново се намазват с олио и се поръсват със сусам. Пекат се на 200* в загрята фурна докато покафенеят.

7 коментара:

  1. Чудесно изглеждат, а сигурно са били и вкусни?

    ОтговорИзтриване
  2. Да, Илиянче, забелязали сме че с тестото сте едно цяло;)
    Чудни гризини, много ти се удават тези неща!
    Хубава неделя ти желая!

    ОтговорИзтриване
  3. Танче, много вкусни бяха. Направо пристрастяващи.

    Мъхче, :) благодаря ти. Не бях мислила по този начин за мен и тестото.
    Хубава неделя и на теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотни, супер апетитно изглеждащи гризини! Направо "wow" :)))

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесни предложения, Илианка,
    питка, рулца, черешов пай и гризини ...,
    много апетитни и изкушаващи. Изглеждат прекрасно!
    Харесах рецептите, ще се върна отново:)
    Сега сърдечни поздрави и много усмивки, Диана

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесни гризини, Илианка! Изглеждат много хрупкави и предизвикателни. Сякаш викат: "Ела вълчо изяж ме!!!" :)))
    Прегръдки и една прекрасна нова седмица от мен!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...