петък, 19 септември 2008 г.

“Мързеливо“ тесто за козунаци и козуначени кифлички



Това е една много сполучли-ва рецепта на di_ani от форума на Гответе с мен. От тестото можете да приготвите както кифлички, така и руло или козунак.

Продукти:


около 1 кг пресято брашно
3 бр. яйца + 1 белтък
жълтъка за намазване
1 щипка сол
250 гр. захар за козунаци , но 150 гр. за кифлички
2 супени лъжици мас или масло, маргарин
100 гр. олио
½ чаена лъжичка сода бикарбонат
250 гр. кисело мляко
100 мл прясно мляко
42 гр.( едно голямо кубче) прясна хлебна мая
аромати за тестото: ванилия, ром, лимон, стафиди, портокалови кори



Маята втасва с прясното мляко, малко захар и брашно. Загрява се маста с олиото. Замесва се меко тесто от изброените продукти. Мазнината може да се постави в тестото или с нея да се извърши омесването, което не е необходимо да бъде продължително. Тестото се разделя на части около 1 кг. и имате две възможности – да изчакате тестото да втаса на топло или да го поставите в полиетиленови пликове /завързват се/ и да престои в хладилник около 12 -16 часа (напр. от вечерта за сутринта). Втасалото тесто след изваждането се оставя 15 мин. да се отпусне и се оформят малки топки, които се разточват като кръгъл блат за торта (диаметъра зависи от желанието за големина на кифличките) и дебелина около 0,5 см. Разрязват се диагонално на на 1/ 16 (на кръст и после всяко на две и на две) – получават се 16 триъгълника . Слага се в средата на широката част плънка по избор: течен шоколад (не повече от чаена лъжичка, за да не изтече при печенето); твърд мармелад или други познати плънки за козунак, респ. кифли. Може и солени плънки. Завиват се кифличките от широката част към върха и леко се огъват краищата като подкова. Аз слагам първите в студена фурна и пека на 200-220° върху хартия за печене. Намазвам повърхността им леко с олио, когато леко се надуят (втасат) ги вадя, мажа с разбит жълтък с 1 с. л. вода, поръсвам ги с едра захар, мак / сусам / счукани ядки , ако са солени – кашкавал и допичам да зачервяване. Готовите ги вадя, за да не се смачкат изчаквам да се охладят добре на един ред. Докато подредя следващите за печене, вратата на фурната е отворена, за да се охлади и процедирам по същия начин.

4 коментара:

  1. Резултата е умопомрачителен! Толкова пухкави, меки, ефирни, въздушни..и каквито се сетите още. Моментално записвам в тефтера, в случай, че ми спре нета като реша пак да правя. Вече съм супер Мама, защото правя по-меки кифлички от купешките :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти си си Супер Мама и без друго :)
      Това тесто и на мен ми е много любимо, макар да съм пробваламного други.

      Изтриване
  2. Приблизително колко броя кифлички излизат?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зависи колко големи или малки ги правите. Но излизат доста. Аз пека около 6-7 тави.Никога не съм ги броила.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...