събота, 29 ноември 2014 г.

Борш



Най-накрая приготвих и това чудо. Откога само му се каня.... вече и аз не си спомням. Варианти за приготвянето има много - с месо, без месо, както желаете. Можете да използвате тази рецепта, ако ви харесва, а може и да си потърсите вашата :)  Аз обаче използвах рецептата на Надето. Наде, благодаря ти  Ако не беше ти, нямаше скоро да го направя.

Продукти:

1 глава лук
1 морков
250 г зеле
1 малка глава цвекло
2 средни картофа
5 с.л. грах от консерва
2-3 домата или 1 ч.ч. домати от консерва
3-4 с.л. олио
1 ч.л. червен пипер
черен пипер на зърна
сол
магданоз и листа от целина

Зелето се нарязва, посолява се и се намачква. Нарязаните лук и морков се задушават в олиото за три-четири минути. Добавя се настърганото цвекло, а след него и зелето. Готви се при непрекъснато баркане докато зелето стане прозрачно. Прибавя се червения пипер и няколко зърна черен пипер. Налива се вода - около 400-500 мл. Оставя се да ври десетина минути на слаб огън и се прибавят нарязаните картофи и грахът. Когато картофите омекнат, се добавят доматите. Ястието продължава да се вари на тих огън докато зелето се свари напълно, а картофите "замътят" бульона. Поръсва се с пресен магданоз и листа от целина.




10 коментара:

  1. Чудна чорбица. Така я обичам на закуска сутрин рано... Ти ме върна към детството, Илиянче. Супер, благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
  2. Отново чудесни и тематични предложения, Илианка:
    много ми допадна ароматният щрудел - макар и мързелив;
    класиката на боб с ориз, но и с царевичка;
    а борш чорба - обичам, може би най-много заради цвеклото в него:)
    Благодаря за споделените идеи, прегръдка за теб и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  3. Йоли, Дианка,
    поздрави, момичета :)

    ОтговорИзтриване
  4. Или и аз не съм готвила борш. Наистина има много рецепти, както и в България за българските ястия всяка домакиня си добавя нещо от себе си. Тази изглежда много вкусно. Прекрасна неделя, Или!

    ОтговорИзтриване
  5. Аз го правя без да задушавам предварително. Сварявам нарязани на кубчета цвекло, моркови, картофи и зеле, като поомекнат добавям грах от консерва и лук, и добавям олио и черен пипер. Варя до готовност и сервирам с лъжица заквасена сметана и копър. Много добра чорбица!!

    ОтговорИзтриване
  6. Здравей Елица,
    благодаря за споделената идея :)
    Още съм нова в приготвянето на борш, но пък много ми хареса. Затова следващия път ще опитам по твоята рецепта :)
    Аз пропуснах сметаната, защото постя, но друг път задължително ще си сложа.
    Поздрави,
    Илиана

    ОтговорИзтриване
  7. Борш съм яла преди много години на екскурзия до бившия СССР.
    Предложението ти ми много харесва и ще се направя такава супичка.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Илианка, и аз много харесвам борш и се влюбих в него, както Тилия, по време на една екскурзия до Киев и Москва! Често правя у дома, особено през зимата (става много хубав с малко кисело зеле). А твоя има толкова апетитен вид!!
    Поздрави, хубав следобед и весели празници !!

    ОтговорИзтриване
  9. Руми, Тили, благодаря ви, момичета :)
    С кисело зеле звучи интересно. Бих пробвала с удоволствие.
    Благодаря, че сподели, Руми :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...