вторник, 11 януари 2011 г.

Кюфтета по чирпански


Има различни рецепти за кюфтета по чирпански. Някои казват, че се правят с ориз, други - без. Някои пържат кюфтетата, правят яхнията с картофи и добавят готовите кюфтета, а други (като мен :) ) ги прибавят във врящия сос.
Аз ги харесвам по начинът, по който ги предлагам днес. Кюфтета по чирпански в тази рецепта не се пържат, което е предимство. Поне според мен.
Кюфтетата по чирпански са от тези ястия, които сравнително често присъстват на масата у дома.


Продукти:

500 г кайма
1 с.л. чубрица
1 ч.л. черен пипер
1 шепа ориз
1 голяма глава лук
1 морков
1 чушка
4 средни картофа
1 ч.ч. домати от консерва
чубрица
1 ч.л. червен пипер
черен пипер
2 дафинови листа
сол
4 с.л. брашно

магданоз за поръсване



Смесват се каймата и оризът с подправките. Обърква се добре. Оформят се 12 топчета с мокри ръце. Картофите се почистват и се нарязват на едри парчета. Лукът, морковът и чушката се нарязват и се изпържват в малко мазнина. Слага се червения пипер и се разбърква. Заливат се с 1,5л. вода. След като ястието заври, се пускат готовите топчета и дафиновите листа. Оставя се да ври на слаб огън. Когато оризът в кюфтетата стане готов, се слагат картофите. Ястието се готви до готовност на картофите. Тогава се прибавят доматите и подправките на вкус. Ври още пет минути. Брашното се размива на каша с малко вода и се прибавя. Оставя се на котлона, колкото да заври и се отмества. Поръсва се със ситно нарязан магданоз и кюфтетата по чирпански са готови.


5 коментара:

  1. Илианка, харесва ми твоя начин :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много е вкусно ,но аз поуварих първо картофите ,а после пуснах кюфтенцата!

    ОтговорИзтриване
  3. Успяха ли да се сварят кюфтетата така?

    ОтговорИзтриване
  4. Илианка,аз използвам рецептата на майка ми :не слагам картофи ,а повече лук 3-4глави и кюфтетата ги овалвам в брашно преди да ги пусна.

    ОтговорИзтриване
  5. Има най-различни рецепти за кюфтета със сос и кюфтета по чирпански. Вярвам, че и твоите са много вкусни.
    Майка ми например слага повече ориз в каймата и ги запича накрая със соса. Също стават много вкусни :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...